Foto's verkleinen, welke software op pc en mobiel/tablet

Stef_bbq

Compensator!
Compensator!
PP / PB BCC Ribs Buikspek! BBQ Golf Worst SiC Pizza Diplomaat
Soms zie je bij het uploaden van foto's op het forum dat het bestand te groot is, de ene keer krijg je die melding wel, de andere keer niet. Heeft geloof ik iets te maken met het aantal pixels wat schijnbaar bij iedere foto wisselend is (lichtval, kleuren etc.)
Ik gebruik de volgende software om dit aan te passen, ik gebruik Image resizer in Windows en Photo resizer op de mobiel (Android). Als iemand nog een goede heeft voor Apple voel je dan vrij om die er hieronder bij te zetten.

Ik gebruik MW Snap met Windows en verklein praktisch altijd naar 800x600 pixels.
Ik vind niets erger dan wanneer ik een foto wil plaatsen deze niet geaccepteerd wordt door een systeem :mad:

Misschien een rare vraag, maar wat mogen we maximaal plaatsen kwa afmetingen en bestandsgrootte voordat het systeem gaat muiten? (Om maar in Blackbeard termen te spreken :cool:)

Misschien een rare vraag, maar wat mogen we maximaal plaatsen kwa afmetingen en bestandsgrootte voordat het systeem gaat muiten? (Om maar in Blackbeard termen te spreken :cool:)
Nee hoor, niks raars aan. Het maximale is 4MB, er word gekeken of we dit groter kunnen krijgen, op dit moment is dat de max voor het forum.

Ik zet mijn foto’s erop met tapatalk en dan kun je gewoon kiezen origineel of medium of small wist niet hoe groot ze werden ik doe eigenlijk altijd medium maar heb hier een screenshot van gemaakt en nu blijkt het er bij te staan was mij niet eens opgevallen 😀😀

IMG_5299.webp

windhoos11, voor sommigen Windows11 heeft ook een ingebouwde mogelijkheid in de verkenner.
In verkenner kun je dan meerdere foto's selecteren, rechtsklikken, Meer opties weergeven en afbeeldingsformaat wijzigen.
Er opent dan een pop up, hoef je in theorie niks aan te veranderen, klik op wijzigen en de keliener formaten worden aan de desbetreffende map toegevoegd met de vermelding (klein).
Over het algemeen heb je dan een formaat wat je op de meeste fora wel kwijt kunt.

Weer wat geleerd, wist ik niet, installeer altijd resizer, had dus niet gehoeven

Leuk hè al die wegen die naar Rome leiden 😄

Bij een grote post werk ik eerst de tekst uit in Word vanwege de spellingcontrole en zet ik via de PC (Windhoos 10) de foto's erbij.
Gaat totnogtoe probleemloos.
Net ff gecheckt maar mijn telefoon/camera blijft net onder de 4 mb. Dus zolang ik geen nieuwe krijg van mijn baas zit ik goed 😄

Screenshot_20250608_204752_Gallery.webp

Via iPhone kan je rechts onderin naar instellingen, daar kan je de grootte aanpassen.

ik app ze meestal naar mezelf en gebruik die foto's dan via whats app. kopieren en plakken. altijd goed en zonder dit altijd te groot.
Dit serieus de eenvoudigste manier als je mij vraagt.

We gaan onderzoeken of we de limieten op de server kunnen verhogen!
Maar dat bied geen garanties voor de toekomst. Cameras worden beter en meer data wordt opgeslagen.

• Like
Waarderingen: EvdP
Dit serieus de eenvoudigste manier als je mij vraagt.

We gaan onderzoeken of we de limieten op de server kunnen verhogen!
Maar dat bied geen garanties voor de toekomst. Cameras worden beter en meer data wordt opgeslagen.
je kan bij je camera instelling ook gewoon instellen welke kwaliteit je wilt

Terug
Naar boven Naar onder