Groot vs grootste Horl 3 II

Omdat ik nog een klein groente mes had liggen en die al jaren niet goed geslepen was, nadat mede kok was bij het motor treffen in DenHelder
Leek het mij een update waard.

Hoe groot kan het aan..
30cm in lengte.
1000006866.webp

Horl diameter is te klein hiervoor .
1000006867.webp

Dus kleine aanpassing maken.
1000006868.webp

Resultaat....Hij is weer akelig scherp geworden. Is dit goed te doen...
Eigenlijk niet. Dit is echt MAX betreft, grote. Dan zou je 2x een Horl moeten gaan gebruiken :rolleyes:

Mooie oplossing zo , alleen jammer dat er met de Horl maar 2 hoeken op te zetten zijn
(met wat vindingrijkheid kun je uiteraard iedere hoek er op zetten)

Juist. Met elke mm plaatje eronder zetten verander je de hoek. Scheelt vele €€€,-
Verschil is €230,- met de Pro

Prima oplossing. Ik vind zelf de kleine mesjes slijpen een uitdaging...

Slijpen is een noodzakelijk kwaad. :) Voor de messen onderweg gebruik ik een Vulkanus VG2 en thuis een Work sharp pro.
Horl had ik, maar vond ikzelf niet zo fijn. Dus overgedaan aan een mede forumlid.

Horl had ik, maar vond ikzelf niet zo fijn.
Dat kan ik wel begrijpen. Heb het verschil mogen bekijken en aanvoelen.
De Work sharp pro gebruik ik nu nog voor de zakmessen, maar kan maar zo dat ik die weg gaat doen.

Ik vind het een heerlijk ding heb ook niet zoveel messen kan maar met 1 snijden regelmatig gebruik ik hem (met dank aan Marcel😬) en voor mij werkt het prima
Geloof best dat het veel beter kan maar heb dat niet nodig

En dit geval gebruik ik voor mijn aardappel schilmesjes

1bfa3db0586a0b29a3b220d4edb55620.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt dat het messen vreet maar deze goedkope mesjes koop ze vaak per 5 stuks of ze
Dan werkt het prima gebruik deze mesjes ook wel voor onkruid tussen de stenen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bekend verhaal @picosuma hier ook onkruid weghalen met de goedkope schilmesjes, toevallig begin december weer 10 mesjes gekocht bij bol. 10 voor 11 euro inclusief verzenden, daar kan ik niet voor slijpen denk ik dan.

Kunnen we deze discussie in een apart draadje doorgaan.?
Waar we alles omtrent het slijpen van messen kunnen neerzetten.

Heb dit draadje gemaakt wat de Horl aankan, betreft grote.

Terug
Naar boven Naar onder