Mijn overstap naar Lyrion Muziek Speler (LMS)

Ronjans

Burnt Purmerends
BBQ Golf Ribs SiC Pizza BCC PP / PB
De afgelopen tijd ben ik flink bezig geweest met het finetunen van mijn muziekcollectie.
Ik gebruik geen Spotify, Tidal of andere streamingdiensten; alles staat gewoon op mijn NAS server.
Nieuwe releases van mijn favoriete artiesten worden automatisch binnengehaald via Lidarr, wat echt ideaal werkt.

Voor het afspelen gebruikte ik eerst Emby, maar een paar weken geleden ben ik overgestapt op LMS (Lyrion Music Server).
Wat een fijne omgeving is dat. De interface is snel en overzichtelijk, het forum is actief, en er zijn enorm veel plugins beschikbaar — van radiostations tot uitgebreide artiest- en albuminformatie.

Afgelopen week heb ik mijn hele collectie opgeschoond: MP3’s vervangen door FLAC en waar mogelijk Hi-Res versies toegevoegd.
De structuur en instellingen zijn nu helemaal op orde, dus ik kan weer even vooruit.

En om het af te maken heb ik ook nieuwe oordopjes besteld met LDAC‑ondersteuning, zodat ik de Hi‑Res bestanden ook echt kan horen zoals ze bedoeld zijn. Ben heel benieuwd hoe dat gaat klinken in combinatie met LMS en mijn vernieuwde collectie.

Heb je net als ik een eigen muziekcollectie en ken je LMS nog niet? Neem zeker eens een kijkje op de site — het is de moeite waard.

Schermafbeelding 2026-02-28 130416.webpSchermafbeelding 2026-02-28 131144.webpSchermafbeelding 2026-02-28 131227.webpSchermafbeelding 2026-02-28 131253.webp

Ron

Leuk hoor, lekker bezig geweest. Hier is het gewoon Spotify, nu ben ik redelijk aan de dove kant (hoortoestelletjes, niet dat ik ze vaak in heb maar heb ze wel) dus hi quality nummers komt bij mij toch niet over en voldoet Spotify dus prima maar wel leuk hoor, heel vroeger wel veel bezig geweest met WinAmp maar eigenlijk is de hele digitale collectie van de pc gegaan toen we Spotify hebben genomen.

Hier ook “gewoon” spotify.

Films en dergelijke die heb ik dan weer op Blu-Ray want mooier beeld & geluid🤷

Hier spotify van dochter en zelf hebben we ook Apple musici
De wereld aan cd en wat platen gehad maar kan nu gewoon lijst maken met favorieten
En heb ook hoor toestellen net nieuwe had ze al 5 jaar en kan mooi streamen via hun😬

Over Throwback Monday.
Weten we nog een 14k4 modem. Eerste stappen op internet. Dan ISDN. Dubbele lijnen om te downloaden. Thuis telefonisch niet bereikbaar? 🤣🤣
Vervelender was het toen ik in de computer idee een item over torrent sites zag
En helaas stond er een plaatje bij met de uploaders top 10 , ik stond op plek 2
Toen ben ik daar toch iets anders mee omgegaan
Ow ja , ik heb hier ook nog een hele berg spindels staan
Van cd , dvd , dvd dual layer , blu-ray en blu-ray dual layer , evenals van die kopieerstations met hd en meerdere branders
Was wel een leuke tijd :ROFLMAO:

Terug
Naar boven Naar onder